سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شوراي عالي؛

آموزش و پرورش نيازمند مشاركت و همكاري همه دستگاه ها و جامعه است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش تاكيد كرد: آموزش و پرورش نيازمند مشاركت و همكاري همه دستگاه ها و جامعه است تا بتواند نقش خود را به نحو احسن ايفا كند.

هزار بيست و ششمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، دبيركل شوراي عالي و ساير اعضاي آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه محمود اماني طهراني دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با تبريك ماه مبارك رمضان و تشكر از زحمات و خدمات جناب آقاي دكتر يوسف نوري وزير سابق آموزش و پرورش و همچنين آرزوي موفقيت و سربلندي براي جناب آقاي دكتر رضامراد صحرايي در سمت جديد گفت: همه ما دغدغه آموزش و پرورش فرزندان اين سرزمين داريم و بايد با همكاري و همراهي همديگر مسائل و مشكلات آن را بر طرف كنيم.

اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش در اين جلسه مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله: رتبه بندي معلمان و لزوم رسيدگي به اعتراضات آنان، توجه به گزينش نيروي انساني توانمند و متخصص مورد نياز آموزش و پرورش، كنكور و چالش هاي آن در نظام آموزشي، توجه جدي به امتحانات نهايي دانش آموزان، بازنگري و اصلاح آئين نامه رتبه بندي معلمان و بررسي و تصويب آن در شوراي عالي آموزش و پرورش، كتب درسي دانش آموزان، عدم ثبات مديريت در آموزش و پرورش و... مورد بحث و بررسي قرار دادند.

در ادامه جلسه دكتر رضامراد صحرايي سرپرست وزارت آموزش و پرورش با ارائه گزارشي از فعاليت ها و اقدامات آموزش و پرورش و همچنين روند رسيدگي به اعتراضات معلمان نسبت به رتبه هايي كه كسب كرده اند گفت: اعتراضات معلمان در مورد رتبه بندي به دقت بررسي مي شود تا حقي از كسي ضايع نشود.

صحرايي اظهار داشت: توجه جدي به دغدغه هاي همكاران در مورد مسائل آموزشي و پرورشي و رتبه بندي معلمان مهم و ضروري بوده و هدف اين است كه همكاران به حق خود برسند.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت، ۵۹ میلیون سند در سامانه اي كه ظرف مدت سه و نیم ماه آماده بهره برداري شده بود، بارگذاري شد، اين مسئله حجم گردش كار آن را افزايش داد. در طول رتبه‌بندی چندين هزار حکم صادر شده است.

وی با تاكيد بر این‌که مشكلات رتبه بندي با كمك همكاران برطرف مي كنيم گفت: چند كار در مورد رتبه‌بندی در حال انجام است؛ اول اینکه فرایند رسیدگی به اعتراضات آغازشده است که در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمی‌شد که به ‌فوریت زمينه بارگذاری مدرک جدید فراهم خواهد شد، البته بايد قابليت هاي جديدي در سامانه براي اين كار ايجاد شود و معلمان می توانند در مؤلفه مورد اعتراض، مدارک تكميلي را ارائه دهند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمیته نظارت و پایش رتبه‌بندی شروع به کارکرده است و گروهی مختصات عمومی هر یک از رتبه‌ها را مشخص کرده‌اند که بر اساس آن، رتبه‌ها را کیفیت‌سنجی می‌نمایند.

وي با اشاره به موضوعات در دستور كار آموزش و پرورش بيان كرد: برگزاري با شكوه هفته بزرگداشت مقام معلم، ساماندهي نيروي انساني، هدايت تحصيلي دانش آموان، برنامه هفتم توسعه و ... از جمله موضوعات بسيار مهمي هستند كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرند.

وي با تأکید بر این‌که نقش آموزش‌ و پرورش در برنامه هفتم توسعه بايد پررنگ ديده شود، تاكيد كرد: در اين حوزه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آموزش ‌و پرورش نقش ویژه‌ای در برنامه هفتم داشته باشد.

صحرايي در پايان گفت: آموزش و پرورش نيازمند مشاركت و همكاري همه دستگاه ها و جامعه است تا بتواند نقش خود را به نحو احسن ايفا كند.

در ادامه اين جلسه موضوع «آموزش زبان هاي خارجي» مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه ضمن تصويب كليات آن مقرر گرديد موضوع كيفيت بخشي آموزش زبان هاي خارجي در جلسات بعدي شوراي عالي مورد بررسي قرار گيرد.